Δευτέρα 7 Απριλίου 2008

Ο ΣΥΡΙΖΑ για το βιβλίο της ΣΤ΄ δημοτικού

Ένα κείμενο που δείχνει τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ όσον αφορά το περιβόητο βιβλίο της ιστορίας με τίτλο "Μια πιο ψύχραιμη και εκ των υστέρων ανάλυση για το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού". Πως μέσα από τον μετριοπαθή λόγο περνάει αυτά που θέλει... Συγγραφέας του άρθρου είναι ο Δημήτρης Α. Κατσορίδας. Αλλά ας δούμε μερικά τμήματα του άρθρου.

"οι κρατούντες δεν θέλουν σχολείο που θα μορφώνει, αλλά σχολείο που θα διαμορφώνει συνειδήσεις με βάση την κρατούσα αστική ιδεολογία"
Σύμφωνοι αλλά ποιοι κρατούντες; Εδώ έχουμε τους Έλληνες κρατούντες και τους Αμερικάνους, που μέσω του G.Soros επέβαλαν τη δική τους ιστορία (πρόγραμμα track two).

"Η κυρίαρχη αντίληψη που υπάρχει μέσα στον ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό είναι αυτή που αποδέχεται την λεγόμενη «αδιάσπαστη συνέχεια του ελληνισμού» από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα, χωρίς επιδράσεις και αλλοιώσεις, ο οποίος πάντα «μεγαλουργεί» σαν ένα «ενιαίο σύνολο» χωρίς κοινωνικές αντιθέσεις και συγκρούσεις, παρά τα εμπόδια που του βάζουν «πάντα», «κάποιοι» ισχυροί."
Τους ενοχλεί πολύ το ελληνικό έθνος και η κοινονική του ενότητα, δε νομίζετε;

"Όπως εύστοχα παρατηρεί ο Γ. Ανδρουλιδάκης, «Το περιβόητο –και καταφανώς άστοχο– απόσπασμα για το ΄΄συνωστισμό των Ελλήνων΄΄ στη Σμύρνη του ’22, δεν αποτελεί το φρούτο κάποιας ξαφνικής λατρείας για τον τούρκικο εθνικισμό. Η σημασία του συνίσταται στο ότι αποδραματοποιώντας τη σφαγή της Σμύρνης, ο ελληνικός εθνικισμός απαλλάσσεται από την υποχρέωση να εξηγήσει κάποτε πώς και γιατί βρέθηκε ο ελληνικός στρατός το 1922 έξω από την Άγκυρα…»"
Έτσι δικαιολογείται δηλαδή η αποσιώπηση της πυρπόλησης! Γιατί αλλιώς θα έπρεπε να ειπωθούν και τα λάθη της ελληνικής κυβέρνησης.Οπότε συμφωνεί ότι πρέπει να σβηστούν τα λάθη του παρελθόντος και από τις δύο πλευρές...

Παρακάτω όμως συνεχίζει:
"Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι πρέπει να αποσιωπούνται οι αρνητικές όψεις της εθνικής ιστορίας. Διότι, στις ιστορίες όλων των λαών εκτός από τις καλές στιγμές υπάρχουν και οι μαύρες σελίδες, οι οποίες πρέπει να αναφέρονται, να συζητιούνται, να κρίνονται και να στιγματίζονται, ώστε να μη διαιωνίζονται τα λάθη και τα πάθη, όπως για παράδειγμα η άλωση της Τριπολιτσάς, όπου υπήρξε μαζική σφαγή αμάχων μουσουλμάνων ή οι βιαιοπραγίες του ελληνικού στρατού στη Μικρασιατική εκστρατεία κατά του πληθυσμού με λεηλασίες, βιασμούς, φόνους και πυρπολήσεις συνοικιών και ολόκληρων χωριών"
Δηλαδή καλά έκαναν και αποσιώπισαν την καταστροφή της Σμύρνης αλλά έπρεπε και να γράψουν στο βιβλίο της ιστορίας μόνο για τους κακούς Έλληνες!

"Υπό αυτήν την έννοια και εφόσον αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα κάτω από μια συγκεκριμένη αριστερή ιδεολογική προσέγγιση είναι αναγκαίο να επισημάνουμε ότι ήταν απαράδεκτη η απόσυρση του βιβλίου για πολιτικούς λόγους. Διότι, η απόφαση αυτή δεν προέκυψε μέσα από έναν μακρύ διάλογο και από μια κριτική εξέταση του βιβλίου από την επιστημονική κοινότητα. Έτσι, δεν εξέφρασαν γνώμη αυτοί που πραγματικά το διδάσκουν: οι εκπαιδευτικοί και οι ιστορικοί. Για παράδειγμα, γιατί δεν αναρωτιόμαστε για τον λόγο που οι μαθητές αντιπαθούν την ιστορία και προκειμένου να τη μάθουν καταφεύγουν στην παπαγαλία;"
Ήταν απαράδεκτη η απόσυρση του βιβλίου για πολιτικούς λόγους; Οι μαζικές αντιδράσεις των γονέων ήταν πολιτικοί λόγοι; Για το επιχείρημα ότι τα παιδιά αντιπαθούν την ιστορία και την μαθαίνουν παπαγαλία τι να πω; Το βιβλίο της Ρεπούση θα το διάβαζαν πρωί βράδυ και δε θα το μάθαιναν παπαγαλία, θα το ενστερνίζονταν! Αλλά και τα μαθηματικά που τα αντιπαθούν οι μαθητές πρέπει να απαγορευτούν. Είναι και αυτά φασιστικά και εθνικιστικά!

"Η Ακροδεξιά δεν στηρίζεται στην προσπάθεια για την εξεύρεση της αλήθειας, δεν την ενδιαφέρει η λογική απόδειξη και άρα ούτε η ιστορία ως έρευνα και μελέτη του παρελθόντος. Η Ακροδεξιά στηρίζεται στο θυμικό, στο συναίσθημα, καθώς επίσης στις διάχυτες αντιλήψεις για την ιστορία, όπως αυτές προκύπτουν από την παράδοση, τους εορτασμούς, τις παρελάσεις, την Εκκλησία, τον στρατό και βέβαια την εκπαίδευση, όπως αυτή προσφέρεται από τους εθνικιστικούς κύκλους του αστικού κράτους. Χρησιμοποιεί ως επιχείρημα, το οποίο μάλιστα υποστηρίζει και μεγάλο τμήμα της Αριστεράς, ότι η «παγκοσμιοποίηση» είναι μια συνωμοσία των ισχυρών της λεγόμενης «Νέας Τάξης», οι οποίοι θέλουν να καταστρέψουν το έθνος-κράτος και άρα την εθνική ταυτότητα και την ιστορική μνήμη των λαών."
Δηλαδή και οι δεξιοί και μεγάλο μέρος της αριστεράς τρελάθηκαν και ο μόνος που είναι καλά είναι ο αρθρογράφος; Το ότι θέλουν να διαγράψουν την ιστορική μνήμη των λαών είναι ψέμα; Γνωρίζει κάτι για το δόγμα Κίσινγκερ;

"Και αν για την Ακροδεξιά οι προαναφερθείσες απόψεις περί «παγκοσμιοποίησης» και «διάλυσης του έθνους-κράτους» είναι μέρος της ταυτότητάς της, αντίθετα για την Αριστερά είναι λάθος να προβάλλει μια παρόμοια αντίληψη ότι, δηλαδή, «κάποιοι» θέλουν να «αποδομήσουν το έθνος-κράτος». Και αν ακόμη «κάποιοι» το ήθελαν, για αντικειμενικούς λόγους αυτό δεν μπορεί να γίνει. Διότι, σύμφωνα με τα σοσιαλιστικά ιδεολογικά εργαλεία, το κράτος επιτελεί συγκεκριμένες λειτουργίες. Το εθνικό αστικό κράτος είναι και παραμένει μηχανισμός διατήρησης της εξουσίας της κυρίαρχης αστικής τάξης, βοηθά στην αναπαραγωγή του κεφαλαίου και στον ανταγωνισμό του με τα ξένα κεφάλαια και παραμένει υπεύθυνο για τη διατήρηση της «εθνικής» κοινωνικής συνοχής-ενότητας σε ένα ταξικά διαιρεμένο κοινωνικό σχηματισμό (ενότητα οικονομική, εδαφική, πολιτιστική, γλωσσική, ιδεολογική κ.λπ.). Το εθνικό κράτος είναι αυτό που εφαρμόζει τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, επειδή αλλάζουν τους ταξικούς συσχετισμούς δύναμης υπέρ του κεφαλαίου. Δεν προέρχονται από μια έξωθεν επιβολή. "
Λέει ότι δεν μπορεί να γίνει ούτως η άλλως διάσπαση της εθνικής ενότητας γιατί αυτή προστατεύεται από το ίδιο το εθνικό αστικό κράτος. Το οποίο ευθύνεται και για όλα τα υπόλοιπα δεινά που περιγράφει! Τέλος λέει ότι δεν υπάρχουν εξωτερικοί εχθροί! Όλοι μας αγαπάνε!

"Να προτείνουμε την κατάργηση του ενός και μοναδικού επίσημου βιβλίου που αντιμετωπίζεται σαν το μόνο που κατέχει την «αλήθεια» και να υπάρξουν εναλλακτικά διδακτικά βιβλία ιστορίας, λογοτεχνίας, θρησκευτικών κ.λπ. "
Να έχει το δικαίωμα ο καθένας να γράφει και μια ιστορία, μπας και μπερδέψουμε τον κόσμο και την ξεχάσει!

"Τέλος, να επιχειρήσουμε να γράψουμε τη δική μας εναλλακτική ιστορία, με βάση και τα πορίσματα των αριστερών εκπαιδευτικών, για το πώς πραγματικά χρειάζεται να είναι και να διδάσκεται η ιστορία."
Να γράψουμε δηλαδή την ιστορία που θα μας προτείνει όποιος μας πληρώσει, βλέπε G.Soros. Να την αλλάξουμε αν χρειαστεί! ("πως χρειάζεται να είναι .... η ιστορία!")


Ολόκληρο το κείμενο μπορείτε να το βρείτε εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: